Přeskočit na hlavní obsah

126. - 132.den aneb vnitřní dveře

Uběhl další týden a my už konečně máme namontovány zárubně a dveře. Ve čtvrtek přijel stavbyvedoucí p.Ingr se svým pomocníkem a pustili se do díla. Krom toho namontovali i půdní schody, takže jsme toho hned využili a začali plnit půdu vším co nám zbylo ze stavby. Krom obkladů a dlažeb jsem byl rád, že tam vlezli i kolečka. Samozřejmě, že to je pouze dočasný stav.



Máme taky už dřevěné zábradlí na balkóně a malé zábradlí u francouzského okna v chodbě. Původně avizovaní vodaři nepřijeli, takže čekám, že se po neděli už objeví na sto procent a usadí bojler a dodělají vrchní koupelnu. V pátek jsem si pak celý dům prošel se stavbyvedoucím a musím říct, že krom dříve zmiňovaných problémů s obloukovými okny, jsme až na pár maličkostí žádné závady neobjevili. Naštěstí. Vypadá to tedy, že by se mohlo příští týden začít předávat. My jsme však už nelenili a přes víkend jsme se vrhli do kompletního úklidu našeho domečku. Práci jsme si spravedlivě rozdělili: žena vytírala, já umýval okna a Sárinka koukala na pohádky v notebooku. :-))

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Naše dřevostava.....

........a bydlení v ní je v supr. Už jen ten pocit, že bydlíte ve svém domečku s velkou zahradou, kde se naše dceruška může dosytosti vyřádit na čerstvém vzduchu je prostě fajn. My si zase užíváme grilování a jiné letní radovánky. Co se týče samotných zkušeností bydlení v dřevostavbě, tak na nějaké velké hodnocení je ještě čas. Nicméně, obecně můžu potvrdit to, co se o dřevostavbách říká. Zejména pohodové klima kdy i přes občasné letní vedra se v dřevostavbě drží stabilní teplota do 26 C a večer, až slunce zapadne a vzduch se ochladí, tak stačí řádně vyvětrat a v ložnici se spí hned lépe. Co se týče vlhkosti tak kolísá mezi 40 - 60%, takže optimální hodnota. Určitě Vás také zajímá, jak jsme si vedli v zimě a zda jsem nezkrachovali z důvodu, že topíme elektrikou. To Vás můžu uklidnit, naopak, moje představy se v podstatě naplnili dle očekávání. V přízemí, kde máme podlahové topení se topilo samozřejmě nejčastěji, protože v obývací části trávíme nejvíce času. Teplotu podlahy jsme měli na

18. -19. den aneb komín a zrada techniky

Včera jsem koupil strunovou sekačku s úmyslem zkrášlit náš pozemek, neboť nám docela pěkně zarostl bodláčím a dalším plevelem. Bohužel jsem však nezvolil ten správný nástroj a měl jsem spíš koupit křovinořez, neboť struny mizely závratnou rychlostí a nakonec se ulomila přívodní hadička od benzínu ke karburátoru. Tak jsem jel zpět ji reklamovat a teď si na ni musím počkat 30 dní. Tráva však nepočká a nakonec mi tedy nezbude nic jiného než vzít starou dobrou kosu. Každopádně komín je postaven až po střechu, včera jsme dolaďovali ještě na kterou stranu budou dvířka a taky v jaké výšce vstup do komína. Vzhledem k tomu, že budeme mít krbová kamna zhruba metr vysoká, tak jsme ho zvolili ve výšce 1,5 metrů. Všiml jsem si taky, že klempíř na střechu připevnil okapové háky.

54. - 57. den aneb pistáciová ........

Odpoledne, když jsem se jel po 2 dnech podívat jak pokračují práce na stavbě, mi málem vypadly oči z důlku. Domeček totiž dostal krásnou pistáciovou barvu (bohužel fotky značně zkreslují) a to tedy znamená, že fasáda je hotová. Když si uvědomím, že ještě v pondělí odpoledne byla na domě jen perlinka..... Dobrá práce. A taky to znamená, že musím navštívit banku a načerpat penízky na proplacení faktury. Pracanti z Mondy Home zvládli i komín, chybí ho pouze obložit a taky oplechovat. Málem jsme zapomněli na nášlapný rošt pro kominíka, ale po upozornění p.Lašákové z Mondy Home jsem ho rychle přiobjednali. Aby se ke komínu dobře dostal, nezapomněli jsme ani na výlezové okénko. Uvnitř se zbývající volná místa v konstrukci domu vycpala izolací a na to přišla parotěsná fólie. Na spoje se použila speciální parotěsná páska. Krom toho se do našeho domečku nastěhovali sádrokartonáři, kteří si předtím sami ve dvou nanosili spoustu rigiduru a jako první přijde na řadu 1.patro. Ještě si musíme ujasni