Přeskočit na hlavní obsah

Tak už bydlíme!!

Delší odmlka v psaní nových příspěvků na blogu byla způsobena, jak se jistě každý dovtípí, přípravami na život v domečku. Nejprve se muselo řádně uklidit, protože nepořádku bylo všude dost a dost a věci, které jsme nepotřebovali jsme uložili na půdu. Mezitím nám přivezli objednané spotřebiče do kuchyně, dovezli krbové kamna, novou sedačku, stůl, technik oživil EZS a v neposlední řadě došlo také na montáž kuchyňské linky. Taky jsem nechal rozhrnout tu velkou kupu hlíny, co nám vyrostla před domečkem během stavby a udělal provizorní stání na auto a chodníček. To vše jsem stíhali v době, kdy já i žena jsme hodně pracovně vytíženi, takže to nebylo vůbec jednoduché. Nakonec nadešel den s velkým D - pátek 19.12. Půjčili jsme si tu největší dodávku a za velké pomoci mého otce (jako už mnohokráte) a samozřejmě mé ženy Šárky a také Sárinky, která nám to ulehčila, že byla strašně hodná, jsme se přestěhovali. Večer jsme sice byli všichni vyřízeni, ale stálo to za to. Sednout si do sedačky a říct si, tak tady jsem doma. Určitě to však neznamená, že není co dále na domečku zlepšovat či dodělat. Jsou to sice jen drobnosti, ale přece. Jako první jsem potřeboval se připojit k internetu, což se povedlo a dokonce i stihlo v pátek během stěhování. Bez netu ani ránu, jak se říká. Pak přišla na řadu instalace televizní antény. To bylo dnes a jelikož tady ve Zlaté fouká pěkný vítr, tak to na střeše stálo za to.
Je jasné, že frekvence příspěvků na tomto blogu se bude zpomalovat, ale určitě se zase ozvu s tím, jak se nám bydlí a také ohledně topení to bude jistě také hodně zajímavé.

Komentáře

P_H píše…
tak gratuluji, vánoce již v novém ;-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Naše dřevostava.....

........a bydlení v ní je v supr. Už jen ten pocit, že bydlíte ve svém domečku s velkou zahradou, kde se naše dceruška může dosytosti vyřádit na čerstvém vzduchu je prostě fajn. My si zase užíváme grilování a jiné letní radovánky. Co se týče samotných zkušeností bydlení v dřevostavbě, tak na nějaké velké hodnocení je ještě čas. Nicméně, obecně můžu potvrdit to, co se o dřevostavbách říká. Zejména pohodové klima kdy i přes občasné letní vedra se v dřevostavbě drží stabilní teplota do 26 C a večer, až slunce zapadne a vzduch se ochladí, tak stačí řádně vyvětrat a v ložnici se spí hned lépe. Co se týče vlhkosti tak kolísá mezi 40 - 60%, takže optimální hodnota. Určitě Vás také zajímá, jak jsme si vedli v zimě a zda jsem nezkrachovali z důvodu, že topíme elektrikou. To Vás můžu uklidnit, naopak, moje představy se v podstatě naplnili dle očekávání. V přízemí, kde máme podlahové topení se topilo samozřejmě nejčastěji, protože v obývací části trávíme nejvíce času. Teplotu podlahy jsme měli na

18. -19. den aneb komín a zrada techniky

Včera jsem koupil strunovou sekačku s úmyslem zkrášlit náš pozemek, neboť nám docela pěkně zarostl bodláčím a dalším plevelem. Bohužel jsem však nezvolil ten správný nástroj a měl jsem spíš koupit křovinořez, neboť struny mizely závratnou rychlostí a nakonec se ulomila přívodní hadička od benzínu ke karburátoru. Tak jsem jel zpět ji reklamovat a teď si na ni musím počkat 30 dní. Tráva však nepočká a nakonec mi tedy nezbude nic jiného než vzít starou dobrou kosu. Každopádně komín je postaven až po střechu, včera jsme dolaďovali ještě na kterou stranu budou dvířka a taky v jaké výšce vstup do komína. Vzhledem k tomu, že budeme mít krbová kamna zhruba metr vysoká, tak jsme ho zvolili ve výšce 1,5 metrů. Všiml jsem si taky, že klempíř na střechu připevnil okapové háky.

54. - 57. den aneb pistáciová ........

Odpoledne, když jsem se jel po 2 dnech podívat jak pokračují práce na stavbě, mi málem vypadly oči z důlku. Domeček totiž dostal krásnou pistáciovou barvu (bohužel fotky značně zkreslují) a to tedy znamená, že fasáda je hotová. Když si uvědomím, že ještě v pondělí odpoledne byla na domě jen perlinka..... Dobrá práce. A taky to znamená, že musím navštívit banku a načerpat penízky na proplacení faktury. Pracanti z Mondy Home zvládli i komín, chybí ho pouze obložit a taky oplechovat. Málem jsme zapomněli na nášlapný rošt pro kominíka, ale po upozornění p.Lašákové z Mondy Home jsem ho rychle přiobjednali. Aby se ke komínu dobře dostal, nezapomněli jsme ani na výlezové okénko. Uvnitř se zbývající volná místa v konstrukci domu vycpala izolací a na to přišla parotěsná fólie. Na spoje se použila speciální parotěsná páska. Krom toho se do našeho domečku nastěhovali sádrokartonáři, kteří si předtím sami ve dvou nanosili spoustu rigiduru a jako první přijde na řadu 1.patro. Ještě si musíme ujasni